söndag 30 september 2012

Mera jul

Jag har sett så fina "chokladkort" på nätet och tänkte jag skulle prova själv. Enkelt att måtta efter själva chokladkakan och så vika ihop! :) Så här blev min:   




Jag har också knåpat ihop ett kort efter utmaningen på TOMIC-bloggen; ingen Tilda eller Edwin! Och för att göra det ännu svårare la jag till Tilda Towns utmaning clean and simple. Oj vad svårt!!! :) Fast jag skulle göra ett enkelt kort har jag hållit på hur länge som helst... det är svårt att inte lägga på många fler dekorationer!

Ja, ja nu har jag provat en teknik som var ny för mig. Jag har använt olika Magnoliastämplar och distressdynan "Aged Mahogny" till "ramen" och texten och månen är embossad med ep "Black sparkle". Därefter har månen fått lite Perfect pearls på sig, snöflingorna hittade jag i pyssellådan. En bit band och lite vit akrylfärg på kanten. Enkelt och ovant, men kul att prova! :) Så här blev det:

I had to try TOMICs challenge "no character stamp" and I added Tildas Town "CAS". Tough one! :) All stamps are old and new Magnolias. This took me a while, I had a hard time try not to put on a lot of extra decos! :) This is how it came out:



Med detta kort vill jag delta i följande utmaningar:
I would like to enter my card into following challenges:

TOMIC - #57 No character stamp + sketch + embossing
Midweek Magnolia - #30 Distressed
Tildas Town - #20 CAS (or fussy and fancy)

Tack för titten! :)
Thanks for looking! :)

2 kommentarer:

  1. Very creative, Katarina. I love how you used the Magnolia moon for your card. Lovely snowflakes and background stamping. Thank you for joining us at Midweek Magnolias.
    Hugz,
    Cathy Lee

    SvaraRadera
  2. Så fint chokladkort du gjort, gillar verkligen den söta bilden och dina fina dekorationer på framsidan.
    Kram charlotte

    SvaraRadera